Sabem que la veueta del “no estic preparada” és molt traïdora. A Profes en Apuros parlem cada dia amb opositores i sempre surten les mateixes pors i últimament estem rebent moltes consultes d’aquest estil per DM o al nostre whatsapp. Però, i si et diguéssim que el que tu creus que és un impediment, en realitat és només un mite?
Anem a desmuntar-los amb exemples que tenen nom i cognom, t’ensenyen la seva SA i t’expliquen com ho van fer per aconseguir la seva plaça.
1. “Soc massa jove i no tinc experiència” 🐣
Moltes penseu que el tribunal busca només experiència, però la frescor i l’energia puntuen molt. Una proposta coherent no depèn de l’edat.No seràs la primera que treu plaça després de sortir de la carrera.
- La Blanca va aprovar amb 25 anys i només un any d’experiència.
- La Natàlia va aconseguir la plaça amb 24 anys.
- El Ruben es va presentar per primera vegada i només tenia 7 mesos d’experiència docent; va treure un 9,6 de nota final.
2. “No tinc mèrits, no serveix de res presentar-me” 📉
Aquest és el mite rei. “Si no tinc punts, no passaré el tall”. L’experiència només es mesura entre les persones que pasen a la fase de mèrits. Atenció a aquestes realitats:
- L’Eloi va aconseguir la plaça amb zero mèrits.
- La Natàlia tenia pràcticament zero mèrits i va treure un 9,45 a la defensa.
3. “Treballo a jornada completa i no tinc temps” ⏰
La falta de temps és un clàssic, però una bona organització fa miracles. A més, per experiència et dic que totes les persones a les seves etapes de vida corresponent diuen lo mateix. Ens hem acostumat a dir que no tenim temps en comptes d’aprendre a gestionar el temps del que disposem.
- L’Anna treballava a jornada sencera, va passar per un moment personal dur i es va posar a estudiar de debò per Nadal (per a un examen al juny!).
- La Júlia i la Natàlia van aprovar treballant a jornada completa (i la Natàlia a més feia un màster!).
- La Irene compaginava la feina, la maternitat, una mudança i les opos!
4. “La SA ha de tenir purpurina i unicorns per sorprendre” 🦄✨
Les opositores sovint pensen que han d’inventar la roda, però el tribunal busca sentit pedagògic, realitat i coherència.
- L’Anna va fer una proposta (“Trenquem motlles?”) sense pensar a sorprendre, sinó en el que aniria bé al seu context real.
- La Marina venia d’una proposta amb purpurina fallida i al final va aconseguir la plaça amb una SA coherent que posava en valor al cultura catalana
- La Paula va obtenir un 10 a la defensa amb una proposta sobre la pubertat que no va deixar indiferent a ningú.
- La Neus va treure un 10 amb una proposta real, planera i súper rigorosa.
BONUS: “Si no tinc el C2 de català, no em podré presentar” 📜
Aquest és el mite del moment que més us atura. Anem a posar-hi llum:
- La realitat: Fa dos anys diuen molt clar que el C2 serà obligatori per presentar-se, com a dia d’avui ho és el C1.
- Què passarà? Tot apunta que, igual que passa ara amb el C1, es realitzarà una prova de nivell per a aquelles persones que no tinguin el títol oficial. Això qui ho diu? NOSALTRES! Ens basem en la situació actual, en el fet que no han convocat places suficients de C2 i que les opos al final és una forma de fer caixa i si només es pot presentar la gent que té el C2 potser es queden sols.
- Com preparar-te? Si el català et preocupa, recorda que tenim el nostre curs “Profes fuera de clase” per anar ben preparada i que la llengua sigui la teva aliada, no una barrera. Tenim 2 formats:
- Curs C2 (90h): És un curs amb acompanyament total i classes en directe. Tractarem tot el que et pot entrar a l’examen en profunditat, tens la teoria en vídeo i a les sessions en directe repassarem i farem exercicis, tot enfocat plenament a la prova. La seva durada és trimestral.
- Curs C2 (30h): És un repàs intensiu dissenyat específicament per afrontar les proves oficials amb seguretat. Si ja tens una base sòlida, però vols refrescar la gramàtica i practicar amb models d’examen, aquesta és la teva millor opció. La seva durada és mensual.
- I a més tindràs accés al material durant 1 any! Així que pots fer el curs per anar sumant mèrits i estar preparada per quan arriba la prova, 2×1!
Necessites veure-ho per creure-t’ho? ✨
Si aquests exemples t’han donat una mica d’aire, t’animem a xafardegar totes les nostres “SA a prova de plaça”. Són els guions i les SA reals que aquests profes van defensar davant el tribunal: des de l’exposició multimodal de la Júlia fins a les “learning boxes” de l’Eloi o la gastronomia de la Nerea.
De cada un d’elles, a part de que t’explicaran com ho van fer, els seus trucs, i si vens al directe podràs fer preguntes, et podràs descarregar la seva Situació d’aprenentatge i el guió.
Mira tots els exemples reals que ja han passat (i els que vindran) en aquest enllaç:
👉 Webinars Oposicions – Profes en Apuros
Aprofita la nostra campanya OpoTàndem: compra la teva primera OpoPíldora i aconsegueix la segona al 50% de descompte per a tu o per a la teva “opocompi”. 👯♀️💸
-
Aquí som així!
43,00€ -
Un viatge a través de les creences, un món divers?
43,00€ -
Cuidem el planeta
43,00€ -
Trenquem motlles?
43,00€ -
Cuinem aprenentatges?
43,00€ -
Responsible water consumption: How can I save water and help the planet?’
43,00€ -
Organitzem les colònies
43,00€ -
Vibrem! El so ens mou?
43,00€ -
I tu, a què jugues?
43,00€ -
Can Halloween be eco-friendly?
43,00€ -
Descobrint cultures a través de la gastronomia
43,00€ -
Com ens cuidem?
43,00€ -
Som bastoners i bastoneres
43,00€ -
Ens convertim en ballarins i ballarines d’Eufòria!
43,00€ -
How many female artists can you name?
43,00€ -
Fem un viatge pel cos?
43,00€ -
La pubertat i tot el que comporta
43,00€ -
UAE Metamorfosi
43,00€ -
Per què en J.J no hi sent?
43,00€























0 comentarios